Naplata potraživanja

Organiziranom administracijom i korištenjem tehnologija za upravljanje podsjetnicima i opomenama, ekstremni slučajevi sudske naplate potraživanja svode se na najmanju moguću mjeru.

Zašto su usluge dobrodošle?
Prednosti naplate

Rijetko koja firma u Hrvatskoj nema problema s naplatom potraživanja. Neki poduzetnici na taj dio posla troše značajan dio svoga vremena, kao što je telefoniranje, slanje mailova i ne manje važno bilježenja, evidencije itd. Drugi taj posao radi obimnosti ignoriraju, i nadaju se da će kupci izvršiti plaćanje jednoga dana, a ukoliko se to ne dogodi, posežu za sudskom naplatom potraživanja i raskidom poslovnog odnosa s kupcem.

Ukoliko navedeno možete riješiti preko svog vanjskog suradnika, imate jednu brigu manje, uz bolju naplatu i zadržavanje dobrih odnosa sa poslovnim partnerima.

Iako vjerovnici smatraju da je mala vjerojatnost da račun nije primljen ili je zagubljen, postotak zagubljenih i zaboravljenih računa ustvari je izuzetno velik, te se automatizacijom dostave podsjetnika svi takvi slučajevi rješavaju, bez potrebe za sudskom naplatom potraživanja, ili angažiranja agencija za naplatu potraživanja. Dakle, izvansudska naplata potraživanja može biti ugovorena i u sklopu knjigovodstvenih usluga.

Česti slučajevi u praksi
Primjeri obrade

U slučaju kada je naplata potraživanja organizirana na navedeni način, isto predstavlja znatan utrošak vremena od strane Vaših zaposlenika (u pravilu komercijale), koja bi se u to vrijeme mogla baviti produktivnijim poslovima. Ono što je dodatni problem je što se u najstojanju očuvanja uspostavljenih odnosa, takva naplata potraživanja svede na moljakanje komercijalista da dužnik tu i tamo uplati neki dio duga, čime se degradira uloga ljudi koji rade u komercijali.

Ukoliko ništa od navedenog nije urodilo plodom, vjerovnik počinje razmišljati o postupku sudske naplate potraživanja ili što je još češće – zaboravlja na zastarne rokove i potraživanje odlazi u zastaru.Sama naplata potraživanja može se podijeliti u dvije faze. Za vrijeme izvansudskog postupka, naplata se vrši bez intervencije suda. Za vrijeme sudskog postupka, uključen je i sud. Veliki dio slučajeva uglavnom se može riješiti i bez intervencije suda, ukoliko dužnik raspolaže dostatnim sredstvima za plaćanje.

Postupak naplate potraživanja

Naplata potraživanja je važan dio financijskog upravljanja organizacije. Efikasna naplata potraživanja osigurava stabilan novčani tok i smanjuje rizik od nenaplativih potraživanja. Evo nekoliko koraka koje možete slijediti kako biste poboljšali naplatu potraživanja:

1. Uspostavljanje jasnih uvjeta plaćanja: Definirajte jasne uvjete plaćanja u svojim ugovorima i računima kako bi klijenti bili svjesni svojih obveza. Navodite rokove plaćanja, načine plaćanja i sve druge relevantne informacije.

2. Redovito praćenje otvorenih potraživanja: Pratite otvorena potraživanja i redovito provjeravajte status plaćanja. Uvedite sustav praćenja i bilježite sve relevantne informacije o svakom potraživanju, uključujući rokove plaćanja, uplate i komunikaciju s klijentima.

3. Slanje upozorenja o plaćanju: Ako klijent ne plati na vrijeme, pošaljite upozorenje o plaćanju. To može biti u obliku pisama, e-pošte ili telefonskog poziva. Budite ljubazni, ali čvrsti u svojim komunikacijama i naglasite važnost pravovremenog plaćanja.

4. Pregovaranje o rješenjima: Ako klijent ima problema s plaćanjem, budite otvoreni za pregovore o rješenjima. Razmislite o fleksibilnosti u rokovima plaćanja, planovima otplate ili mogućnosti snižavanja iznosa potraživanja radi postizanja dogovora koji je prihvatljiv za obje strane.

5. Pravovremena komunikacija s odvjetnicima: Ako naplata potraživanja postane dugotrajna ili ako klijent ne reagira na upozorenja, razmislite o uključivanju odvjetnika ili naplatnog servisa.

6. Praćenje pravila i propisa: Upoznajte se s relevantnim zakonima i propisima o naplati potraživanja. Osigurajte da vaše aktivnosti naplate potraživanja budu u skladu s pravnim zahtjevima i izbjegavajte nezakonite ili neetičke postupke.

7. Unaprijeđenje sustava naplate: Razmotrite upotrebu automatiziranih sustava naplate koji olakšavaju praćenje, upravljanje i praćenje naplate potraživanja. Takvi sustavi mogu generirati automatska upozrenja

Sama najava mogućnosti sudskog postupka najčešće je dovoljan poticaj dužniku da izvrši plaćanje ukoliko raspolaže dostatnim sredstvima za isto. Sudski postupak može biti dugačak i skup te ih dužnici uglavnom nastoje izbjeći pod svaku cijenu.

Svi navedeni koraci naplaćuju se u rangu cijena administrativnih naknada, te za klijente kod kojih je uhodana procedura ne predstavljaju značajan trošak, i u pravilu su rentabilni već za potraživanja iznad 40€.

Sudska naplata potraživanja

Ukoliko Vaš dužnik i dalje odbija platiti u izvansudskom postupku, na raspolaganju su radnje za pokretanje sudskog postupka, o čemu će Vas detaljno savjetovati u suradnji s nama odvjetnik ili javni bilježnik, a postupaci se mogu podijeliti na:

Prema jednoj anketi, kao najveću teškoću u poslovanju poduzetnici navode velike administrativne prepreke (13 posto ispitanika), razdoblja bez klijenata, poslova i projekata (12 posto), kašnjenje plaćanja odnosno neplaćanje (također 12 posto ispitanika). Kod administrativnih prepreka i naplate potraživanja, podršku Vam može pružiti dobro organizirano i agilno knjigovodstvo, a što nije zanemariv udio u ukupnoj strukturi prepreka.

Izdvojene zanimljivosti
Najnovije objave